مصاحبه آرشیو خبر ها
رفتم چون دیگر جایی در پروژه یوونتوس نداشتم!

رفتم چون دیگر جایی در پروژه یوونتوس نداشتم!

یوونتوس که بعد از چندین سال به یک خانه‌تکانی اساسی دست زده و سکان هدایت تیم را به یک مربی جدید سپرده، همه طرفداران خود را مشتاق شروع فصل و دیدن این تیم جدید کرده است. استفان لیختشتاینر مدافع سابق یوونتوس این روزها در 35 سالگی نیز همچنان در آرسنال به دوران حرفه‌ای خودش در فوتبال ادامه می‌دهد. او در گفتگوی اختصاصی با Tutto Juve از یووه، بوفون، دیبالا، ساری و موضوعات دیگر صحبت كرده است.

 

جی‌جی بوفون که در یک روز کاملاً احساسی و همراه با اشک‌های خود و طرفداران یووه را ترک کرد، همان روز خداحافظی تو از یووه، دوباره به تورین برگشته. در این مورد چه نظری داری؟ وقتی از بازگشت او مطلع شدی چه احساسی داشتی؟ او را تحسین کردی؟

 

داستان بازگشت جی‌جی یک داستان فوق‌العاده زیبا بود که ممکن است تنها یک بار در فوتبال اتفاق بیفتد. یوونتوس بدون بوفون شبیه سوئیس بدون شكلات است! من از بازگشت او برای خودش و یووه بسیار خوشحالم و مطمئنم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

 

به نظرت سرانجام دیبالا چه خواهد شد؟ به او پیشنهاد می‌کنی که در یووه بماند؟

 

صادقانه بگویم در تعداد بازی‌های اندكی كه فصل قبل از یووه دیدم، پائولو همیشه یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. او یک قهرمان است و من هرگز در این مورد تردید نداشتم.

 

دوران سرمربیگری الگری در یوونتوس به پایان رسیده و ساری که در زمان حضورت در یووه در تیم رقیب شما بود، حالا سرمربی بیانکونری شده. نظرت در خصوص یوونتوس امسال چیست؟

 

در یوونتوس همیشه هدف رسیدن به قهرمانی است. قطعاً امسال نیز هدف همان است، یعنی قهرمان شدن!

 

از زمانی که به یوونتوس آمدی بگو. چه چیزی تو را متقاعد کرد از لاتزیو راهی تورین شوی. به خصوص اینکه در آن زمان لاتزیو قهرمان ایتالیا بود و موقعیت برتری نسبت به یووه داشت؟

 

درست است که لاتزیو قهرمان شده بود اما یوونتوس همیشه یوونتوس است! حتی وقتی که دچار افت می‌شود و در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد. یوونتوس همیشه یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا با طرفدارانی فوق‌العاده است. من یوونتوس را با خاطرات بسیار خوب به‌یاد می‌آورم.

 

کدام یک از هفت قهرمانی که با یووه به‌دست آوری برایت جذاب‌تر بود؟

 

سؤال دشواری است؛ تفاوتی بین قهرمانی‌ها وجود ندارد چون برای به‌دست آوردن همه آنها زحمات بسیار زیادی کشیدیم. کسب هفت عنوان قهرمانی شبیه یک داستان افسانه‌ای است. ما یک یووه جدید را ساختیم که در کتاب‌های فوتبال دنیا و ایتالیا به عنوان شاهکار از آن یاد خواهد شد.

 

و کدام یک از دو باخت در فینال لیگ قهرمانان تلخ‌تر بود؟

 

انتخابی بین دو اتفاق تلخ وجود ندارد. جواب من هر دو فینال است. اما شاید به لحاظ شخصی دومی را تلخ‌تر بدانم چون نتوانستم به هم‌تیمی‌هایم برای کسب پیروزی در کاردیف کمک کنم.

 

استفان از تجربه بازی در آرسنال بگو؟

 

بودن در لیگ برتر و تیم آرسنال همان تجربه‌ای بود که دنبالش بودم. متأسفانه در بازه زمانی کوتاهی نتوانستیم به جایگاه چهارم دست پیدا کنیم و فینال لیگ اروپا را نیز به چلسی واگذار کردیم که لحظات بسیار سختی برای ما بود. در دوماه آخر فصل اشتباهات زیادی داشتیم و نتوانستیم به اهداف خود دست پیدا کنیم و وقتی در لیگی مثل لیگ برتر بازی می‌کنید، قطعاً باید تاوان اشتباهات خود را پرداخت کنید.

 

برای طرفداران هنوز جای سؤال است که چرا یوونتوس را ترک کردی؟ می‌توانی در این زمینه توضیح دهی؟

 

به‌خاطر اینکه به یک تجربه و یک چالش جدید نیاز داشتم و اینکه احساس کردم دیگر به طور صد درصد بخشی از پروژه یوونتوس نیستم!

 

استفان لیختشتاینر در سال 2011 و پس از حضور سه ساله در لاتزیو با مبلغ 10 میلیون یورو راهی یوونتوس شد، با این تیم موفق به کسب هفت عنوان قهرمانی در سری A گردید. استفان در مجموع 201 باری که با پیراهن بیانکونری به میدان رفت، موفق به زدن 12 گل برای بانوی پیر شد. او در سال 2018 به عنوان بازیکن آزاد از جمع یووه‌ای‌ها جدا و به آرسنال پیوست.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: